Novým trikem podvodníků je vylákat citlivé údaje, zejména přihlašovací údaje do internetového bankovnictví a k platebním kartám, prostřednictvím SMS zpráv nebo emailů.
Falešné zprávy od bank
Ve zprávě je zkrácený odkaz, pokud na odkaz kliknete, ocitnete se na falešné stránce. Vypadá to věrohodně – skoro jako opravdové internetové bankovnictví. Pokud tam vložíte své přihlašovací údaje k bankovnictví, tyto údaje se ihned odešlou podvodníkům a ti je obratem zadají do opravdového internetového bankovnictví.
Následně vám z banky přijde ověřovací SMS kód. Oklamaný člověk vloží kód na falešnou stránku a ten se tak dostane k útočníkům.
Podvodníci teď mají přihlašovací údaje i SMS klíč.
Stačí peníze převést na účet útočníků (zpravidla do zahraničí) nebo na účet nějakého „bílého koně“.
Neklikejte na přiložené odkazy ani nikde nevyplňujte citlivé bankovní informace. Buďte obezřetní!
Falešné zprávy od operátora
Za společnost T-Mobile nebo jiného operátora se vydávají podvodníci, kteří odesílají tyto SMS zprávy:
„Vážený zákazníku, právě jsme omezili Vaše služby z důvodu problému s platebními údaji. Služby budou obnoveny po aktualizaci v https://is.dg/t_mobile“
Neklikejte na přiložené odkazy!
Útočníci se pokouší vmanipulovat oběť do situace, že jsou, díky nezaplacenou faktuře, omezeny služby mobilního operátora. Nic z toho není pravda! Útočníkům jde o to, aby oběť klikla na přiložený odkaz a tím byl nainstalován škodlivý software, který podvodníkům „v pozadí“ odesílá citlivá data.